lördag 27 december 2008

Livet med Tristan...






Ja, livet med nya familjemedlemmen rullar på!
Vi börjar väl landa så smått, men det är fortfarande svårt att förstå att denna underbara lilla varelse är vår! Att vi gjort honom, och att han legat i min mage.
På Måndag blir han tre veckor, dessa veckor har gått både snabbt och långsamt!
Man lever i nån slags konstigt bubbla just nu! Man tittar på människor, men ser dom inte riktigt. Man hör dom, men lyssnar inte! Sitter mest med, men är inte där ändå! Man glömmer saker, tider och annat viktigt! Har vi låst dörren? Vilken dag var det tvättid?

Framförallt är det ett under att man lever efter att ha sovit ett genomsnitt på 3h/natt (inte i föjld) och ätit två smörgåsar och ibland middag/dag i tre veckor!!
Åh, jag vet, nu hör jag alla skälla:
- Sophie, du måste äta!!
Jag vet, men aptiten är minimum just nu, och tiden knapp att stå och dona med sånt!!
Dessutom glömmer vi bort det! (det är sant)
Men vi hittar snart rutin på det oxå!
Tristan's aptit är det inge fel på iaf!
Första veckan gick han upp 600gr, andra veckan 200 till, oxå har han växt 3 cm!
Det är creme i denna morsan's mjölk;=) Stora killen nu.
Pyjamaser och bodys börjar bli för små!!
Tristan har en del magknip, och vissa dagar skriker han bara! Att han sen inte tycker det är roligt att sova på natten heller, gör att hans mamma och pappa är väldigt trötta!
Därför har vi inte haft ork med så mycket besök än!
Men håll ut, vi kommer dit,
och då är ni hjärtligt välkomna!






4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att läsa att ni trivs och njuter i alla fall!
Ta allting med ro. Den första tiden kommer aldrig tillbaka, så njut!

Gott slut & Gott nytt

//Paulina m familj

Anonym sa...

Åh, jag vet - det är en stor och konstigt underbar omställning att äntligen ha det lilla livet i världen utanför! Men du, det viktigaste nu är att äta och sova! Laga stora middagar som går att frysa in portionsvis och äta med bara gaffel, ståendes med Tristan på armen - så har du nödproviant till dig själv för de dagar då hans lilla mage inte samarbetar!!!
Och sov när han sover! Strunt i tvätt och städning, jag kan storstäda åt dig när vi kommer på besök. Männen våra, kan ta ut barnen på en långpromenad och leta lekplatser med Tristan i vagnen undertiden, så får du en stund att göra vad du vill! Vad sägs?!

//Kramkram, L.

Anonym sa...

Men kusin-vitamin, hur gullig kan du bli på en skala? ;=) ;=) ;=)
Men inte skulle jag kunna låta dig städa?!! Jag som har sånt kontroll-behov och får dåligt samvete så fort jag ber nån göra nåt för mig! Men jag tackar för de fina erbjudandet;=) Du är för gooo! massa kraaamar

EmiliaJ75 sa...

Helt underbara bilder!!