måndag 22 september 2008

68 kvar till förlossning...

Ha, trodde dom ja...men vad dom inte vet är att jag födde en flicka inatt, i drömmens värld förstås, men ändå!
Det gick hur lätt som helst, inget att oroa sig för alls!
Hm, om det ändå vore så?
Att jag INTE oroade mig...
Men om sanningen ska fram, så är jag livrädd! Faktiskt så rädd att min barnmorska nu har skickat en remiss till nåt som kallas KLARA-gruppen här i Helsingborg. Vet inte riktigt vad det innebär, men jag ska få komma dit några gånger, också hjälper dom mig att förbereda mig inför förlossning. Jag hoppas att detta ska vara givande, och jag går in med öppet sinne för allt som kan hjälpa nu!


I alla fall, i drömmen blir det alltid en liten tös...
Men i magen känns det som en liten påg...
Haha, så spännande! Det längtas ihjäl efter lilla knytet nu!
Vem är du därinne? Hur ser du ut? Hur låter du?
Tänk att du snart ska få ligga i min famn!
Ofattbart, otroligt och alldeles, alldeles underbart!
Jag ska bli mamma...
Henrik ska bli pappa...
Bebisen är vår...
Lite av mig och lite av honom...
Vi ska bli en liten familj...


Förberedelserna är i full gång.
Igår satte Henrik ihop skötbordet, och sängen står färdigbyggd sen några veckor.
Vagnen är köpt och betald, men inte levererad än. En del kläd-shopping har det också blivit.
Bvc är valt...
Nu sätter vi snart igång med att måla bebis-rummet!
Har beställt en superfin rullgardin, brun med vita elefanter, också en likadan liten pläd.

68 dagar kvar till förlossning...

Såhär ser magen ut v 30

Inga kommentarer: