onsdag 22 oktober 2008

Bad, soffa, säng, bad, soffa, säng...

Mm, så har min dag sett ut idag och så lär den fortsätta resten av eftermiddagen och kvällen...
Bada, ligga i sängen och sitta i soffan!
Sammandragningar kallas nu förvärkar...och förvärkar kan tydligen hålla på i veckor innan riktiga värkar kommer...eller inte...det är sånt man aldrig vet!
Pratade med förlossningen innan, då min kära sambo på nåt sätt har lyckats bli mer nojjig än mig, och tvingar mig att ringa barnmorskan så fort det är minsta lilla! I alla fall, tyckte de på förlossningen att jag skulle ta alvedon och bada, ligga i sängen eller sitta i soffan...haha...alltså med andra ta det lugnt och slappna av! Men så fort blivande mamman "tar det lugnt" och "slappnar av" bestämmer lilla bebis sig för att ha party inne i magen, och när bebis har party i magen, har blivande mamman ännu värre förvärkar!
Trots förskräcklig ryggvärk, halsbränna och andra krämpor som jag börjar tröttna på rejält nu, och jag är väldigt redo för lilla bebis att komma ut, så känns det ändå bäst om den stannar därinne ett litet tag till, för säkerhets skull liksom...
Och då måste blivande mamman få lite lugn och ro på förvärkarna, trots att lite träning på livmodern är bra!
Så nu är det mission "lugn och ro" som gäller!

Såhär ser magen v 34 ut:


4 kommentarer:

Fam Henriksson sa...

Det e bara bita ihop och gilla läget.
Hur e det annars med er ?

Kram Kim

Sophie sa...

Mm...bit ihop, bit ihop...hihi;=)
Annars e de bara bra med oss, hur e de med er då? Blev då nå 3d-ultraljud?

Fam Henriksson sa...

Här e det prima livet.
Nej det blev aldrig något 3d-ultraljud för vår del

EmiliaJ75 sa...

Åh jag blir nästan sugen på att ha gravidmage igen...Lite snuvad blev jag ju på de sista veckorna. Jag hade massor med sammandragningar hela tiden och var övertygad om att Max skulle komma ut tidigare.
Halsbrännan är hemsk....