måndag 27 oktober 2008

Sjö-vilda hormoner!!

Oj oj...vilken dag! Dom där hormonerna har verkligen visat alla sina sidor idag. Och jag kan nog våga påstå att jag varken varit trevlig, snäll eller lätt att vara omkring idag!
Jag har älskat, jag har hatat.
Jag har skrattat, jag har gråtit, och jag har varit så arg att jag hade kunnat blåsa omkull hela huset!
Men framförallt har jag varit sur...
Sur, sur, sur...bara för att vara det liksom.
Ingen anledning, inte som jag vet om i alla fall!
Och så har det hållt på hela dagen!
Stackars älskade Henrik, på hans lediga dag och allt...
Tänk att han står ut...

Vi har iaf fått lite gjort mellan mina "utbrott" idag, alla bebis-kläderna är nu tvättade, sängkläder och filtar också.
Allt skräp som låg i spjälsängen är borta, och nu är den redo att bäddas...*mysigt*
Dock är hela köks-bordet fyllt med papper-skit som ska sorteras in i pärmar. Åh, det är så tråkigt, att jag nu lämnat Henrik därute själv en stund, annars blir jag sur igen ;=)

Helgen spenderades på babyland, både lördag och söndag, och nu finns madrass, bäddmadrass, spjälsängskydd, täcke, kudde, bäddset hemma, redo att stoppas i bebissängen *mysigt igen*
Allt annat viktigt såsom skötbädd, blöjhink, nappar, nappflaska, nagelsax, borste och andra smågrejs finns nu också på plats i hemmet!

Åh, va vi längtar nu...man bli nästan lite galen...33 dagar till beräknad födsel!

Hm, Henrik slänger mig snart i säng, om jag inte slutar surar och börjar sortera papper...
Bäst att gå och hjälpa till...

*tassar iväg*

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sophie!
Är du ute i köket nu och sorterar tråkiga papper. Det kan ju vem som helst bli på dåligt humör utav, för hur kul e det? visst sen e väl som du säger hormonerna en stor bidragande orsak till humöret också. Tänk dock.. nu e det inte långt kvar alls till den lilla/lille kommer och suddar bort det sura humöret =) vad underbart. jag vill okså bara ha 4 veckor kvar haha. Vad mysigt med alla inköp färdiga och bara att pyssla o fixa med allt fint.
Skickar en stor KRAM till dig Sophie(o en till din snälla man =)
KRAM

Anonym sa...

oops.. glömde skriva från vem...
Anna
(men det förstod du nog)

EmiliaJ75 sa...

Då är det bäst man smyyyyger förbi och inte väcker björnen....*garv*...Det där känner jag igen, humöret går verkligen upp och ner ibland.

KRAM

Anonym sa...

Hihihi, känner så väl igen det där... Och jag vet, det är inget du skrattar åt nu men snart nog kan du le åt det. "Lön för mödan" och inte vilken lön som helst utan ett alldeles litet underbart russin!!!
Jag längtar också *nyfiken-på-den-lilla-tjejen-???*

//Kram, L.

Sophie sa...

Haha, smyg på, jag hör dig ändå...haha;=)

Kussen: Tjejen? Klart de e en tjej;=) Hihihii...fast man vet ju aldrig, kan ju va en påg osså...