torsdag 23 oktober 2008

Förlossningsbesök, misslyckad måltid och kyrkan!

Idag har vi varit uppe på förlossningen hos Susanne på samtal igen. Känns lite bättre för varje gång vi varit där. Jag börjar känna mig tryggare, och är nog snart övertygad om att detta är något jag kommer att klara av...hihi...(så låter det just nu)
Hoppas i alla fall fortfarande på att Susanne är där den dagen det är dags!
Vi fick också la grande tour av förlossningen idag, titta på rummen o.s.v...inte så stor grej egentligen, men känns skönt att veta hur det ser ut. Lite tryggare liksom, för en orolig själ som mig!

Efter besöket på förlossningen, föreslog Henrik att vi skulle promenera ner till stan och äta lunch!
Men tänk så svårt det ska vara för en gravid att bestämma sig för vad hon vill äta. Och hur lång tid det än tar innan beslutet är taget, så ångrar jag mig alltid när tallriken kommer in!
Knas, knas...
Vi tittade in om Attilas jobb (sushi-stället, jag aldrig minns vad det heter) för att säga hej hej, och fick tipset om lasagne på olsson skafferi, (hette det så?) mittemot Maria-kyrkan!
Hm...there's a place we'll never visit again...
När vi kom in, var det massor av folk som jobbar där som liksom cirkulerade och gör vad man gör, när man jobbar på restaurang, MEN...inte en enda hälsade på oss!! Mycket otrevligt! Sen, när vi slagit oss ner vid ett bord, satt vi en lååång stund, utan att nån kom och till slut gick jag fram till kassan, och tänkte beställa där...men ingen brydde sig om mig där heller. Flera anställda såg att jag stod där, men ingen sa eller gjorde nåt! Efter ännu en lååång stund kom till slut någon, tog min beställning, och bad lite halv-nonchalant om ursäkt, för att ingen sett mig och hjälpt mig! Maten kom in snabbt, men var inte speciellt varm, och inte speciellt god!
Ja, som ni förstår rekommederar vi i alla fall inte detta ställe!!

Efter en misslyckad måltid, tittade vi in om kyrkan och tände ljus för dom som inte längre finns hos oss, och för dom som har det kämpigt just nu!
Trots att Henrik envisas om att han inte fattar poängen och att kyrkor inte borde finnas.
Bara vänta tills kriget om dop, bryter ut...
Mitt barn ska döpas, så är det bara!!

En stor påse godis och en coca cola senare, sitter vi på bussen hem igen...
Aaaaj, nu gör ryggen ont!!

Ååh, förresten, nu är min sambo ledig fem dagar i sträck...ska bli så skööönt!

Nu ska jag titta på lite "white-trash-hillbillys" på Cops, på 6:an!!
Vadå, jag har inga fördomar!

Haha;=)

3 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Olssons skafferi är överskattat! Vi har ätit där någon gång, bla på min möhippa och något annat tillfälle. Heja Harrys och O´Learys - mycket mat, billigt och man blir serverad!

KRAM

Anonym sa...

Hej igen!
Hoppas att ni har det bra trots tråkiga fogar och ömmande rygg (i denna del av graviditeten lider jag med dig, hade grym foglossning alla tre gångerna men provade akupunktur när jag väntade Favve och det hjälpte faktiskt!).
Du ska se att det kommer att bli en bra förlossning för det sägs ju att ju mer smärta under graviditeten desto snabbare och lättare förlossning... Antar att det är mer ett talessätt än nåt annat men för mig har det varit så och faktiskt nog för syrran min också...! Så vi håller tummarna för dig!

Vi syns tydligen den 8:e, kul!

//Kram, L.

Sophie sa...

Hoppas på det talesättet;=)
Jaaa, ska bli så kul att träffas på lördag...hihi...Kraaam

Har aldrig ätit varken på harry's eller O'learys, det får vi prova! ;=)