torsdag 2 oktober 2008

Arbetslös igen då'rå

...men denna gång gör det mig ingenting. För nu är jag så trött och har sån massa ischias, foglossning och ryggont, så nu ser jag framemot att vila och ha det skönt innan bebis kommer!
Så nu har jag iaf all tid i världen till att "sköta" om min blogg varje dag...hehe...fast det ska tilläggas att jag är ganska glömsk också! Haha;=)

Först ska vi uppdatera med en ny magbild: Nu är vi alltså i v 32 och har 58 dagar kvar till förlossning. Såhär ser magen ut då:


Igår var jag och Henrik på heldags-utflykt i stooora staden Malmö. Tror att det är minst 5 år sedan jag var där sist. Utbudet i Helsingborg känns plötsligt fruktansvärt snålt och tråkigt! Måste åka till Malmö oftare tror jag bestämt.

Vi började med en liten fika på ett mysigt café, men sen var det äntligen dags för den riktiga anledningen till att vi begett oss till Malmö denna dag, nämligen 3d/4d-ultraljud! Och detta var helt underbart! Fast vi har en liten goding därinne som envisades om att ha händerna framför ansiktet lyckades vi ändå få se både näsa, mun och ögon bra. Och kan ni tänka er? Det är världens sötaste bebis därinne;=) Vi fick också se lill*n leka med navelsträngen och pilla mellan tårna. Ja, det var så otroligt att man knappt kan tro det. Nu längtar vi ännu mer efter att lill* älsklingen ska komma ut till oss!

Här är några av bilderna på älsklingen:



Efter besöket på ultraljudskliniken skreeeek magen på den gravida, och vi började desperat leta efter nåt som kunde passa till lunch.
Mm, det blev rödspätta med kokt potatis och remouladesås för honan, och hanen tog en ryggbiff!
En stycken snutte till bebis, två dukar till vardagsrummet inhandlades innan det var dags att ta tåget till Svågertorp, där vi skulle hämta upp vår barnvagn!
Där öste regnet ner,så mamma och pappa hämtade oss på stationen, then off to babyland.
Där väntade Johann med underbara vagnen...
Vi tackar honom för det fantastiska priset;=)
Vi strålade som solar båda två, mycket nöjda över vårt val!
Mamma och pappa nickade imponerande åt alla finesser som finns på "dagens" vagnar. Annat var det förr...haha;=)
Vilken underbar dag med älskling...
You make me smile;=)











3 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiska bilder på en fantastisk bebis! Tur att du la ut dem här så att jag också fick se, fick ju nämligen höra talas om dem.

//Kram, L.

Sophie sa...

Hihi...Tack;=) Ja, visst är det en fantastiskt bebis...hihihi

Anonym sa...

Visst är det helt otroligt med 3d/4d ultaljud? :)