tisdag 21 oktober 2008

När näsor krockar....



En hyllning till min sambo...

E.E Cummings; I carry your heart with me:
I carry your heart with me (I carry it in my heart)
I am never without it (anywhere I go you go, my dear;
and whatever is done by only me is your doing, my darling)
I fear no fate (for you are my fate, my sweet)
I want no world (for beautiful you are my world, my true)
and it's you are whatever a moon has always meant and whatever a sun will always sing is you

Here is the deepest secret nobody knows
(here is the root of the root and the bud of the bud
and the sky of the sky of a tree called life; which grows higher than soul can hope or mind can hide)
and this is the wonder that's keeping the stars apart
I carry your heart (I carry it in my heart)

Älskade Henrik...
Vilken otrolig människa du är,
Du slutar aldrig att förvåna mig, med din ständiga kämpa-glöd, ditt tålamod, din vilja och envishet.
När jag tittar på dig fylls jag av kärlek och ömhet hela vägen inifrån och ut.
Och ibland känns det som bröstkorgen ska sprängas av lycka.
Du har räddat mig så många gånger, på alla sätt,
Du ger aldrig upp,
Du tröttnar aldrig,
Du fångar mig alltid,
Vaggar mig trygg och lindar in mig i rosa bomull,
Tack, tack, tack...
När våra näsor krockar, finns inget annat än kärlek och lycka!

2 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Härlig läsning! Jag kan bara säga att jag känner precis så för min älskade Nicke och är så innerligt tacksam för våra 16 år tillsammans. Vi kommer att sitta på ålderdomshemmet tillsammans och mysa på som vi alltid har gjort, jämföra tatueringar med de andra pensionärerna och prata om vad som var bättre förr!

Sophie sa...

Hihi...We are so blessed;=)

Haha, Henrik och jag kanske hamnar på samma hem som er, då kan vi oxå va med och jämnföra;=) Oxå kommer Max och Tekla/Tristan med fika till oss på söndagarna...hihi!