onsdag 18 mars 2009

8 sanningar om mig själv....

Jag har blivit utmanad av Ciliah att skriva åtta sanningar om mig själv i min blogg...

Here we go:
* Jag är superbra på att lura folk, genom att vara clownen Sophie!

* Jag har bacill-smuts-skräck, men anstränger mig som f*n för att verka avslappnad!

* Jag hatar att gå utanför mitt hem utan att ha fixat hår och smink!

* Jag är sjukt sockerberoende, men är på avgiftning nu!

* Jag är livrädd för att börja plugga igen, men måste för jag vill inte vara vikarie hela livet!

* Tuffa rocktjejen Sophie var sportfåne i tonåren, fotboll och innebandy bland annat!

* Jag hatar all typ av kroppshår, och är oturligt nog en liten apa själv!

* Jag har nog ibland ganska höga krav på min omgivning, och har svårt att släppa, när folk sårat eller gjort mig illa!

Oj, det där var ju verkligen 8 sanningar!
Jaja, jag bjussar på det;=)

Idag har mamma och Tristan varit ute länge i det härliga vädret! Tristan var dock lite sur, för han vill ju gärna ha suffleten nere på vagnen, så att han kan ligga och titta på allt! Helt förståligt, men det går ju inte i denna blåst och starka solsken! Arg som ett bi blir han!

Ikväll kom en försäkrings-rådgivare hem till oss, för att prata försäkring till Tristan!
Det blev Skandia, den verkade bäst tyckte vi! Och Tristan instämde (som faktiskt oxå deltog vid mötet)

Ja, och just det, den deprimerande mensen, som man sluppit de senaste 1½ året återkom imorse, fy sjutton va sur jag blev!
Iväg till affären och köpte tamponger...
Trodde att jag skulle slippa den ett tag till! Jag ammar ju fortfarande två ggr per dygn iaf!!

Jag har rensat ur godis-skåpet. Nu är det slut med sånt!
Och vi är inne på andra veckan med GI-middag...
Dricker dock fortfarande te med lite socker, och ett fikabröd till...
Don't push it, baby-steps please!!
Jag kommer inte visa mig i bikini på stranden denna sommaren ändå! Ni hittar mig under parasollet i nåt nattlinne-liknade tjohejs, så de så!

Dagens bild på godingen i fåtöljen:

1 kommentar:

Anonym sa...

Sicken sötis han är!