måndag 23 mars 2009

Helgen v 12

Det har varit en mycket social helg, besök här och där, hit och dit...;=)
Händelserikt och mycket trevligt!
Tristan älskar ju det;=) Han får vara i centrum, med massor av uppmärksamhet och famnar som kan bära runt på honom, så som han vill! Någon som hela tiden lyssna till minsta lilla vink! Vem skulle inte älska det?! Hihi...
Men han blir också jättetrött av det! Många nya intryck, för lilla honom att ta in!
Pappa Henrik har jobbat hela helgen, 8-dagarskiftet, så honom har vi inte sett så mycket! Men snart blir det schema-ändring, och det längtar Tristan och mamma efter! Ja, pappa oxå förstås...som vill va med sin lille kille så mycket det bara går!

I fredags kom Tristan's gamla-mormor och gamla-morfar på lite fika och lek! Dom hade med sig goda frukostbullar, mums mums...Tristan underhöll dom en bra stund med sitt joller och snack, innan han däckade i sin säng! Han fick en stor peng, och när han vaknat åkte han och mamma ner och shoppade lite nya kläder på P.O.P...Både Tristan och mamma älskar ju att shoppa!

Men sen ville Tristan inte sova på natten, och på lördags-morgon va mamma totalt slut...kände att nåt måste hända, så vi skyndade på med kläder och hoppade på första bästa tåg till Billeberga, för att hälsa på mormor och morfar! Tristan handlade tulpaner till sin mormor, som hon blev jätteglad för! Tänk va han kan redan vid 3,5 månaders ålder!
På Söndagen kom mormor, morfar och farmor Eina på besök!
Jag var riktigt ambitiös och gjorde silla-smörgås, (jag hatar sill själv, och har aldrig gjort nån sån smörgås innan) ja, men dom gick hem iaf, en annan smörgås med salami och brie, och en med bara vanlig ost!
Tristan snackade med farmor Eina och charmade henne totalt.

Han fick en peng att stoppa på sin sparbössa, och givetvis fixade han det själv;=) duktiga killen!


Just det, jag berättade en liten historia här för några dagar sen, om Henrik's trötthet...haha;=)
Här kommer en till...
Häromdagen hade jag varit uppe med Tristan hela natten, och när han väl somnat om, sa jag till Henrik att nästa gång han vaknade var det hans tur att ta honom!
Så sover vi en timme till, innan han vaknar, och jag väcker Henrik, säger åt honom att ta Tristan! Han går upp, men kommer snart tillbaka igen, och räcker mig en BH! Jag undrar givetvis vad jag ska med den till??
- Skulle jag inte hämta en BH till dig? svarar han
- Eh, nääää...du skulle ta Tristan!! *suck, suck*

3 kommentarer:

Bea sa...

Hej! Vilken härlig blogg! Och vilken söt liten son ni har! /Bea

EmiliaJ75 sa...

Men OJ!!! Gud vad mycket bloggande jag hade att läsa i kapp! Hmm..du har ju inte varit så aktiv tidigare så jag går inte in här så ofta. Underbart att se så många fina bilder, Tristan (och hans mamma) är supersöta!
KRAM

Godistokig sa...

Trevlig Midsommar på er!!

*kram* //Paulina m familj