fredag 13 mars 2009

.....spegel-prat....

Efter att Tristan badat i sin fiiina rosa badbalja idag, som han älskar;=) hade han ett långt samtal med sig själv i spegeln...
Så jäkla rolig, lilla godingen;=)

Det har varit en lugn fredag, som började mycket bra, med en utvilad mamma, en utvilad Tristan och en pappa som fick sovmorgon ensam hemma!
Jag tog Tristan på promenad upp till ica maxi, så fort vi vaknat, så att Henrik skulle få sova i lugn och ro för en gångs skull!
När vi kom hem, sov sömntutan fortfarande och fick bli väckt av fransbröd och kaffe-doft, inte illa det!
Ja, man försöker ju fjäska lite ibland...hehe;=)

Resten av dagen har gått åt till att underhålla en svårunderhållen liten man...det blir svårare och svårare och just nu kräver han 100% odelad uppmärksamhet! Flackar man med blicken ifrån honom en sekund, så bräker han som ett lamm i kläm!
Hans favoritsysselsättning är fortfarande att träna på att sitta och stå...sitta, stå, sitta, stå, sitta, stå..jaja, ni hajjar!! Vilket leder till att han kräks en massa mer än vanligt, för han trycker ihop magen så....vilket leder till massa tvätt...och ingen tvättid förrän nästa torsdag!!
Jag VILL ha en tvättmaskin...
Mina händer går i sönder av all handtvätt!!
Startar snart en insamling;=)
Kanske kan stå borta på ringstorpsplatsen med en bössa: RÄDDA SOPHIE'S HÄNDER, GE 'NA ETT BIDRAG TILL EN TVÄTTMASKIN!!

Natti natti natti

3 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej Sophie!
Vad trevligt det var att träffa dej igen och sååå fiiin han är er lille Tristan. Du må tro att jag skröt när jag kom hem om att jag hade bytat bajsblöja. Tokigt va!??
Det är jätte roligt att läsa din blogg in emellan. Väldigt fina bilder ni lägger in på Tristan och er.
Tack än en gång för senast.
Krama Tristan och hälsa Henrik.
Birgitta H

Anonym sa...

Äntligen har det hänt lite härinne ;)
Snart dags att ses eller vad säger du?
Nu piper jag dock på "turné" (ska följa med M när han ska besöka några av kontoren) i tre dagar så denna vecka går ju inte (heller). Men vi får försöka få till det så fort som det bara går :)
Kram

Sophie sa...

Birgitta: Tack själv för senast;=) Jätteskoj att ha er här! Ja, men Tristan's bajsblöjor e ju prima grejor;=)

Ciliah: Ja, för tusan...vi saknar er;=)

Kram kram