tisdag 10 mars 2009

Fy skäms på Sophie, den sämsta bloggaren i stan...

Men när Tristan väl sover har jag så myyycket annat jag ska hinna med att göra!
Lovar dock, att jag ska försöka bättra mig!

Jaha, lilleman är nu 3 månader, och det känns precis som alla säger, som att tiden bara swoooschar förbi, utan att man hinner märka det! Scary! Jag vill ju iaf att han ska va min lille bebis alltid!
Lille godingen, han vill mest träna på att sitta och stå hela dagarna! Också älskar han våra sångstunder, som vi har minst en om dagen! Han ylar som en hund med sin mamma;=)
Han har även börjat sova i sitt eget rum på natten, första sov-passet iaf, sen kommer han över till mamma och får tuttemjölk...

Idag är Tristan med sin pappa på Bvc och får vaccinationen! Jag fick inte följa med:=( Jag är för blödig och rädd för sprutor, så distriktsköterskan sa att då fick jag stanna hemma, annars kan de smitta av sig på Tristan! Min lille älskling, hoppas att han slipper feber och andra obehag!

Jag fick mig en knäpp på nosen i helgen, när jag va på väla för att handla nya brallor, eftersom jag inte har ett jota som passar mig just nu! Jo, jag gick ner 17 kg direkt efter födseln, men sen har det mer eller mindre stått still! Inga av mina gamla brallor passar! Skitsurt, och det tar rejält på självförtroendet ska ni veta! Anledning till viktuppgång spelar ingen roll! Vem tusan vill gå runt i mys-brallorna hela dagarna, för att inge annat passar??!
Jaja, iaf så åkte jag ut ensam på väla, för att kunna prova byxor i lugn och ro!
Visste ni att de fanns storlek xxxs i samma affär där det fanns xxl? En vuxen-affär så att säga! Och dessutom fick jag inte ens upp xxl över knäa! Ja, jag har gått upp i vikt, men sååå stor är jag inte! Detta har inget att göra med kraftiga människor, jag klankar inte ner osv...
Jag är bara chockad över storlekarna på dagens kläder! Jag va inne i följande affärer; Cubus, Indiska, Gina Tricot, Bik bok, Espirit, HM, Vero moda...Ingen av affärerna hade större än storlek 32 i midjan...som jag alltså inte fick på mig alls!!
Är alla andra så satans smala idag?
Eller vad är med storlekarna idag?
Är jag fet nu?
Innan graviditet var jag en storlek 29 i midjan! Ett minne blott!
Ska man behöva köpa jeans på carlings eller Jc för 1500kr, för att de ska passa!
Kassan är inte så stor, som många vet, när man fått barn! Dessutom är det mycket roligare att lägga pengarna på lilleman!!
Jaja, till slut hittade jag ett par brallor på vero moda (inte såna som jag ville ha) som passade någorlunda...dessa fick följa med hem...men glad är jag INTE!!
Skitsur över att jag inte kan banta...så länge jag ammar!!
För er som känner mig, vet ju ni oxå om att Sophie varit en pinne hela livet, många ggr på gränsen till undervikt! Jag förstår att man inte kan se sån ut efter man fått barn! Men nog ska man slippa att handla på postorder eller på big and beautiful?!
Jag är inte nöjd...
Först fick man gå nio månader i HM's "fula" mammakläder (som inte alls är min stil) sen kan jag inte gå tillbaka till min vanliga stil efter graviditeten, för såna kläder finns inte i den storleken som passar mig nu...
Är jag dömd att gå i fula kläder, som jag inte gillar nu resten av livet? Och känna mig som om jag vore 20 år äldre än vad jag är?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet precis vad du pratar om med byxor. Just problemet med att hitta storlek fick mig att känna mig som en flodhäst (vilket jag aldrig ens gjorde under graviditeten). Jag skyllde på att bäcknet blivit vidgat och därmed inte kom i de gamla byxorna längre. Jag var inna graviditeten strl 29.. nu är jag 30... men nu hittar jag i alla fall byxor.. så jag nöjder mig med 30 ;-)
Jeansen på Kapphal & Lindex blev min räddning i mellan perioden innan jag var mig själv igen.
Lycka till!! *kram*

Sophie sa...

Tack;=) Jäkla skit det där med byxor...